Stim cu totii ca produsele din plastic de unica folosinta sunt daunatoare pentru mediul inconjurator. Deci, de ce nu ne putem opri din a-l folosi?
Cu totii am vazut efectele devastatoare ale plasticului: o testoasa chinuindu-se sa respire printr-un pai din plastic blocat in nasul ei. O balena care nu se mai poate hrani din cauza pungilor inghitite.
Publicul este foarte constient de efectul negativ pe care plasticul de unica folosita il are, atat asupra mediului, cat si asupra faunei. Si totusi, la magazine si restaurante, le luam fara sa ne gandim o secunda.
De ce continuam sa folosim plastic?
Studiile arata ca faptul ca stim si constientizam efectele plasticului, nu este indeajuns pentru a conduce la schimbarea comportamentului. Caitie Nigrelli, un om de stiinta din Illinois, care studiaza mediul inconjurator, spune ca e nevoie de mult mai mult. Beneficiile trebuie sa fie tangilibile.
Este e problema sociala. Consumatorul nu are de cele mai multe ori de ales cand vine vorba despre refuzul de a utiliza plasticul. Fie ca este vorba despre containere de gunoi, pungi de cumparaturi, paie sau sticle, exista locuri care nu ne dau alternative, iar consumul continua si chiar creste.
Pentru a schimba acest obicei, oamenii de stiinta se reorienteaza catre campaniile de responsabilizare sociala. Cele mai de success modele ale acestor campanii sunt cunoscute la nivel global. Programele precum “stop accidentelor, viata are prioritate”, pentru reducerea vitezei si neglijentei la volan, “Click it or Ticket” pentru purtarea centurii de siguranta sunt doar cateva exemple de persuasiune de success in schimbarea comportamentala.
Insa, aceste eforturi nu pot avea succes fara sustinerea comunitatilor, atat pe partea legislativa, cat si din partea afaceristilor. Astfel, multe primarii instaleaza containere pentru reciclare, restaurantele renunta la utilizarea paielor si paharelor si plastic, iar magazinele ofera pungi de hartie pentru cumparaturile zilnice.