Documentele importante fac parte din obiectele valoroase pe care le ai in casa. Desi sunt foarte multi oameni care pierd destul de des documentele sau actele, foarte putini stiu care sunt solutiile la aceasta problema. Dar, pe langa faptul ca iti doresti sa ai mereu la indemana documentele de care ai nevoie, mai exista si problema furtului de acte importante. Pentru a te asigura ca documentele sensibile sunt pastrate in siguranta, iti oferim cateva sfaturi utile de care ar trebui sa tii cont.
Documente importante pe care ar trebui sa le pastrezi in siguranta
Declaratii fiscale anuale – Desi poti scapa de documentele justificative dupa o anumita perioada de timp, declaratiile fiscale anuale ar trebui sa le pastrezi pentru totdeauna. Pastreaza aceste documente intr-un seif antifoc, pe care il poti achizitiona de pe https://www.safemag.ro/seifuri, pentru a te asigura ca toate informatiile sensibile sunt in siguranta chiar si in caz de incendiu.
Pasaport – Inainte de a pleca in vacanta, ar trebui sa faci o copie a pasaportului pe care sa o ai la indemana, in cazul in care pierzi sau ti se fura pasaportul in timp ce calatoresti. Acasa, asigura-te ca pastrezi pasaportul in seif, alaturi de alte acte importante.
Testament – Cel mai probabil, testamentul original este pastrat de avocatul tau, dar acesta este emis, in general, in trei exemplare. Pastreaza un exemplar intr-o cutie de valori si altul intr-un seif incuiat acasa.
Certificat de nastere – Fiecare membru al familiei are un certificat de nastere. Ar trebui sa pastrezi actele originalele intr-un seif si sa folosesti copii atunci cand este necesar. Este posibil sa fii nevoit sa folosesti uneori informatiile de pe certificatele de nastere, asadar, o copie pe care sa o pastrezi la indemana este o idee foarte buna.
Cum sa-ti pastrezi documentele in siguranta
Acum, dupa ce ai aflat care sunt cele mai importante documente pe care ar trebui sa le pastrezi in siguranta, va trebui sa stii si cum sa le depozitezi corect. Cand depozitezi documente importante, ai doua obiective: sa pastrezi informatiile la indemana, in cazul in care trebuie sa le accesezi si sa pastrezi actele in siguranta in caz de furt, incendiu sau alte situatii de urgenta.
Cutie de valori – Cea mai buna solutie pentru stocarea documentelor importante este o cutie de valori. Majoritatea bancilor ofera seifuri sub forma de cutii de valori. Unele banci iti vor oferi o reducere daca esti client actual. O cutie de valori este perfecta pentru stocarea documentelor originale, cum ar fi certificatele de nastere, testamentele, declaratiile fiscale anuale si procuri. Problema pe care o vei intampina in cazul acestei optiuni, este ca nu poti accesa documentele oricand ai nevoie. Deoarece cutia se afla la banca, nu poti accesa rapid anumite informatii, daca este necesar. Poti insa sa pastrezi niste copii dupa acte acasa, in cazul in care ai nevoie doar de cateva informatii de pe documente. In cazul in care ai nevoie de original, va trebuie sa accesezi cutia de valori in timpul programului de lucru al bancii.
Seif pentru acasa – Pentru documentele pe care trebuie sa le pastrezi neaparat acasa, ar trebui sa achizitionezi un seif. Acesta ar tebui sa fie rezistent la foc si sa aiba un mecanism de blocare sigur. Un seif pentru locuinta te ajuta sa pastrezi in siguranta orice documente la care nu ar trebui sa aiba acces alte persoane. De asemenea, actele tale vor fi protejate si in caz de incendiu.
Foloseste folii din plastic – Cand depozitezi documentele intr-un seif, ar trebui sa te asiguri ca le protejezi de orice uzura. O modalitate prin care poti face acest lucru este sa folosesti folii de protectie din plastic. Pune fiecare document intr-o folie de plastic si apoi intr-un dosar. Pe langa faptul ca le vei pastra organizate si vei avea acces usor la actul de care ai nevoie, documentele importante vor fi ferite de orice fel de uzura.