Cum sa ai o optimizare SEO on-page de calitate pentru un magazin online?
Magazinele online au nevoie de multe lucruri pentru a ajunge sa vanda bine si sa asigure si profitul la care se asteapta cei care le detin. Optimizarea on-page si campaniile de optimizare SEO sunt primii pasi spre un magazin online care atrage clienti si care are si vanzari excelente. Cuvintele cheie sunt cele mai importante pentru optimizarile la nivelul paginilor web, ele trebuie sa fie prezente atat la nivelul categoriilor, cat si al paginilor web. Trebuie sa fim constienti ca, in cazul unui magazin online paginile produselor si cele ale categoriilor atrag cel mai mult trafic organic si contribuie direct la cresterea vanzarilor. Ideea este ca la orice cautare dupa cuvinte cheie relevante pentru afacere din motoarele de cautare site-ul magazinului online sa apara in primele rezultate afisate.
Optimizare seo on page
Pentru a ajunge la aceste rezultate va trebui sa parcurgem mai multe etape legate de optimizarea seo on-page pentru magazinul online. Pe primul loc in procesul de optimizare on-page pentru magazinele online este optimizarea tag-urilor de titlu si a meta descrierilor. Cele doua atribute apar in rezultatele afisate de Google la cautarile dupa cuvinte cheie. In title tag-uri trebuie sa avem inserate cuvinte cheie targetate, Google va intelege ca are un continut relevant pentru utilizatorii care cauta un anumit lucru si va afisa site-ul mai sus in rezultatele returnate la cautari. Textul trebuie ales in asa fel incat sa atraga si sa ii determine pe clienti sa intre pe site.
Meta descrierile trebuie sa fie cat mai bine construire, sa descrie produsele sau serviciile pe scurt, sa ofere motive utilizatorilor sa viziteze un anumit site. Tag-urile de tiltu si meta descrierile trebuie sa aiba cuvinte cheie, sa „lucreze” in tandem si sa aiba un singur scop, un click din partea clientilor.
Dupa meta descrieri si title tag-uri putem trece la urmatorul pas in campania de optimizare SEO pentru magazinul online, partea de seo on-page, si anume la gandirea unui continut, descrieri de produse cat mai lungi, descrieri de categorii cat mai lungi si mai bine optimizate. Descrierile trebuie sa aiba cel putin 1.000 cuvinte, cuvintele cheie sa se regaseasca de 3-5 ori in ele si sa nu existe prea multe cuvinte cheie adaugate intr-un singur paragraf. Se vor utiliza si cuvinte cheie alternative, care au legatura cu acele cuvinte cheie principale targetate deja folosite. Heading-urile si subtitlurile vor fi de mare folos pentru a oferi o structura cat mai clara descrierilor si a avea o optimizare SEO cat mai bine realizata.
SEO magazin online
Si URL-urile de la magazinele online au nevoie de optimizare, ele trebuie sa fie scurte, user-friendly. E obligatoriu sa avem si cuvinte cheie relevante in URL si acestea sa fie cat mai usor de inteles si de tinut minte. Google sau alte motoare de cautare trebuie sa inteleaga unde duce acest link si ce rol are in structura unui website ca sa poata sa il afiseze cat mai sus in rezultatele returnate de motoarele de cautare.
Optimizarea imaginilor care apar pe site este deosebit de importanta pentru o campanie de optimizare SEO excelenta pentru un magazin virtual. Imaginile apar si in rezultatele cautarilor, tot imaginile sunt folosite de Google ca sa inteleaga despre ce e vorba pe o anumita pagina web. Atributul ALT Text trebuie sa fie completat, sa contina si cuvinte cheie si descrieri simplificate si clare ale imaginilor utilizate, optimizate. Imaginile sunt mai greu de optimizat decat textul, puteti lasa acest tip de optimizare, impreuna cu optimizarile on-page generale in seama agentiilor de marketing online, cum este si WiveVision. Agentiile seo va pot oferi atat consultanta de specialitate, cat si cele mai bune sfaturi si strategii de optimizare pentru motoarele de cautare, toate personalizate si adaptate nevoilor unui magazin online.
Link-urile interne sunt deosebit de importante pentru o optimizare on-page pentru magazinul online. Trebuie sa avem grija sa interconectam paginile relevante, sa avem cat mai multe link-uri interne care sa simplifice navigarea. Produsele care au legatura cu cele vizualizate sau cumparate in trecut pot fi folosite in structura de link-uri interne.
Link-urile interne ii ajuta pe utilizatori si pe botii de la Google sa navigheze rapid pe site, dar sunt de folos si pentru „raspandirea” autoritatii, transferul ei de la pagini cu multe backlink-uri spre produse de o importanta mare pentru magazinul online, spre categorii diverse. Postarile de pe blogurile asociate magazinelor online pot atrage backlink-uri valoroase, iar tot acest trafic va fi redirectionat spre paginile de produs si spre cele de categorii care au mare nevoie de trafic organic cat mai mult.