5 metode pentru un stil de viata sanatos

stil de viata sanatos pentru longevitate

Peste tot ni se vorbeste despre necesitatea adoptarii unui stil de viata sanatos. In presa, la televizor, pe Social Media si pe bloguri. Insa, ce presupune mai exact acest lucru? Mai mult, cum ne afecteaza lipsa unui astfel de stil de viata sanatatea si longevitatea? Ei bine, cercetatorii specializati in acest subiecte de la Universitatea Harvard au descoperit ca exista un total de 5 metode esentiale pentru un stil e viata sanatos.

Acestea reprezinta minimul de obiceiuri benefice care ne pot imbunatati si mentine starea de sanatate. Acest lucru este valabil atat pentru cea fizica, cat si psihica. Aceste 5 metode au fost alese deoarece s-a dovedit ca reprezinta cel mai mare impact asupra cauzelor care duc la o moarte prematura. Astfel, intreaga discutie in acest caz nu se mai rezuma doar la o stare de bine si de sanatate, ci reprezinta o problema de cat de mult vom trai.

Ce metode pentru un stil de viata sanatos poti adopta?

  1. Dieta. Aceasta trebuie sa nu contina excese, ci sa fie reprezentata de o balanta perfect echilibrata. Alimentele pe care le consumam au cel mai rapid si cel mai puternic efect asupra intregului nostru corp. Sarea, zaharul, acizii, grasimile si vitaminele de care avem nevoie – sau ar trebui sa ne ferim provin din dieta. O dieta completa trebuie sa contina, pe cat posibil, pe parcursul unei intregi zile atat legume, cat si fructe, nuci, cereale, acizi grasi omega-3 si grasimi sanatoase.

dieta pentru un stil de viata sanatos

2. Activitatea fizica

In zilele de azi, devenim extrem de sedentari, prin simplul stil de viata. Ne trezim, ne urcam in masina, mergem si stam la birou 8 ore pe scaun, dupa care ne urcam din nou in masina si ne asezam acasa in pat. Specialistii au concluzionat ca este nevoie de cel putin 30 de minute de miscare moderata sau intensa in fiecare zi. Acest lucru poate cuprinde atat practicarea unui sport, cat si parcurgerea catorva kilometri in mers.

3. O greutate ideala

Acest lucru nu tine nici de aspect si nici de dorinta obtinerii unei siluete perfecte. Este vorba despre efectele nocive pe care kilogramele il au, in principal asupra arterelor, dar si a organelor interne. O greutate ideala este raportata la mai multe aspecte, precum varsta, inaltimea, istoricul din familie si de sanatate si stilul de viata.

4. Fumatul

Daca pana acum accentul a fost pe pus pe obtinerea unei cantitati “sanatoase” din fiecare categorie, cand vine vorba despre fumat, acesta nu poate fi corelat cu sanatatea. Fumatul nu duce doar la imbatranirea pielii si imbolnavirea mai multor organe, ci reprezinta una dintre cele mai periculoase surse de producere a mortilor premature. Renuntarea la fumat este primul lucru pe care trebuie sa il faceti pentru un stil de viata sanatos.

6. Consumul de alcool moderat 

Trebuie sa stiti ca si in acest caz a existat o formula de calcul, din care au reiesit urmatoarele rezultate. Consumul optim de alcool pur pe zi pentru femei este intre 5 si 15 grame si poate urca pana la 30 de grame pentru barbati.

Pentru a va face o idee cu privire la impactul pe care un stil de viata sanatos il are asupra sanatatii, trebuie sa cunoasteti rezultatele cercetarii. Acestea au aratat ca oamenii care indeplineau toate cele 5 criterii au trait cu pana la 12-14 ani mai mult decat cei care nu le-au respectat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

7 + one =